SixSilver Jubiler Gliwice

Wykonawca Drogowej Trasy Średnicowej, czyli Eurovia Polska SA, przystępuje do remontu nawierzchni i infrastruktury towarzyszącej, w ramach udzielonej gwarancji. Prace mają potrwać kilka miesięcy

Przez najbliższe pięć miesięcy kierowcy korzystający z zabrzańskiego odcinka DTŚ muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniam w ruchu.

neumann

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu, w nocy z wtorku na środę nastąpią zmiany w organizacji ruchu na zabrzańskim (oraz częściowo gliwickim) odcinku Drogowej Trasy Średnicowej. Na całej szerokości i długości wyłączona z ruchu będzie jezdnia w stronę Katowic. Kolejne ograniczenie kierowcy napotkają na rondzie Roosevelta – tu brak możliwości wjazdu w kierunku Katowic. Planowany okres tej realizacji to około 3 miesiące. 

Po zakończeniu tej części rozpoczną się roboty na drugiej jezdni – w kierunku Gliwic. Tutaj prace mają potrwać do końca lipca.

Poniżej komunikat Wykonawcy:

EUROVIA Polska S.A. informuje, że w ramach udzielonej gwarancji od dnia 27.02.2018 roku na odcinku DTŚ od granicy z miastem Gliwice do węzła z Rondem Sybiraków wykonywane będą przez naszą spółkę roboty drogowe kolejnego etapu naprawy nawierzchni jezdni (etap Ib), zgodne z zaakceptowanym harmonogramem robót.

Przewidywany okres prac potrwa około 5 miesięcy – czyli do końca lipca bieżącego roku.

Wykorzystane zostaną przewiązki wykonane przez EUROVIA Polska SA w roku 2017r, które to umożliwią przekierowanie ruchu na jedną jezdnię. Z czego w pierwszej kolejności zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia w kierunku Katowic – do maja 2018 r, a następnie prace rozpoczną się na jezdni w kierunku Gliwic i obejmą również łącznice wjazdowe i wyjazdowe trasy (węzeł Roosevelta). Działanie to umożliwi utrzymanie ciągłości ruchu tranzytowego w obydwu kierunkach. Z uwagi na prowadzone roboty będą jednak występowały ograniczenia w możliwości korzystania z poszczególnych zjazdów i wjazdów na DTŚ.

Równocześnie Wykonawca rozpoczyna prace w rejonie pochylni dla pieszych. Wyłączona dla ruchu pieszego będzie również kładka nad torami PKP.

Mając na celu możliwie maksymalne zredukowanie utrudnień dla kierowców w trakcie prowadzenia robót, w oparciu o przeprowadzone obserwacje i trwające pomiary geodezyjne a także na podstawie licznych badań i analiz wykonanych przy udziale ekspertów Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie, do wykonania przyjęto zoptymalizowane rozwiązania technologiczne oraz rozłożone w czasie etapowanie prac.

W imieniu EUROVIA Polska SA pragniemy przeprosić kierowców za wszelkie utrudnienia i niedogodności podczas prowadzonych prac remontowych.

12 KOMENTARZE

  1. To po co to niedawno bylo zamknięte tyle czasu? Bo do dzis nigdzie nie znalazłem odp. Przeciez tam się nic nie robili przez okres zamknięcia!!!!

  2. Grażyna Sabik bo kiedyś robił to Państwowy wykonawca i miało być przede wszystkim dobrze, teraz mamy: przepisy unijne, biurokracje, przetargi, korupcje i ma być przede wszystkim TANIO!!! A jak Pani wie jeżeli ktoś chce kupić tanio to kupi dwa razy.

  3. Chyba każdy kto jest choć trochę w temacie wiedział że będą to remontować na zasadzie gwarancji kiedy powierzchnia pod DTŚ przestanie pulchnąć.

  4. A to że kiedyś jak robiono to porządnie (tak myślę) ile to już lat? a po DTŚce jeździ się dużo krócej i co rusz coś się sypie

  5. Tutaj akurat caryca nie zjebała tematu budowy, caryca jedynie co to zjebała temat reklamacji bo jak się stało na zwężonym odcinku i widziało się że o 11 przed południem na zamkniętym odcinku jeden chłopek drapie miotłą asfalt to człowieka krew zalewała…

  6. Tak się caryca spieszyła żeby wstęgę przed poprzednimi wyborami zdążyć przeciąć, że teraz aż muszą remontować cały odcinek

  7. Pytanie czy oni mają zamiar naprawiać czy mają zamiar naprawić? Jeżeli mają zamiar zrobić to samo co robili nie dawno czyli zamknąć najpierw jedną potem drugą stronę i nie zrobić totalnie NIC to jaki jest sens zamykać tą drogę?

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here