Główne prace na budowie DTŚ dobiegły końca. Teraz czas na wyposażenie 493-metrowego tunelu,
którym trasa średnicowa przejdzie pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową.
Wykonawca musi zdążyć do końca tego roku. Obecnie montowane są urządzenia i instalacje 11 systemów wyposażenia tunelu (m.in. system: ratunkowy, detekcji, wentylacji, oświetlenia zwykłego,wykrywania i sygnalizacji pożaru) a także urządzenia związane z organizacją ruchu.
Co ciekawe w tunelu będzie aż 679 lamp sodowych, w tym: 345 wjazdowych, 212 przejazdowych oraz 122 ewakuacyjne. Obiekt jest bardzo nowoczesny, 50 kamer z wideo-detekcją, pozwoli na wykrywanie zdarzeń w tunelu, ponadto pojawi się 16 kamer służących monitorowaniu przestrzeni przed i w tunelu.
Dodatkowym ułatwieniem dla kierowców będzie 9 tablic informacyjnych rozmieszczonych w Gliwicach, dzięki którym dowiemy się np. czy tunel jest aktualnie otwarty. Na tablicach pojawią się również komunikaty, jak ominąć korek na DTŚ .
Tunel został podłączony do Centrum Sterowania Ruchem, którego zadaniem będzie zarządzanie i sprawowanie kontroli nie tylko nad tym obiektem, ale i całym gliwickim odcinkiem średnicówki. Trwają szkolenia pracowników CSR. Przypominamy, że kierowcy przejadą gliwickim odcinkiem DTŚ w marcu przyszłego roku.
foto: dts.gliwice.eu
Przyjedziemy się
Dobrze, tylko szkoda ze auto skasowałem 😉
zastanawiam się gdzie są ciągi odprowadzające spaliny>?
zenada
on jest tak kosmiczny jak wasz senatir borys budka
Sprawnie nawet poszlo widac polskie firmy nabraly wprawy w budowaniu drog.
Przecież lampy sodowe to przeżytek, nie można było ledowych?
Żadnej wody nie będzie.
ciekawe czy jak będzie jakaś „awaria” to sparaliżuje całe Gliwice czy tylko część? Proponuję miastu przećwiczyć takie sytuacje bo jak staje rondo w Kato to paraliżuje wszystko 🙂
Gowno a nie zaawansowany
Szkoda tylko że dla kamer zrezygnowali z Balcerka , pewnie miastu się nie opłacało .
I jeszcze wagi na wjeździe i wyjeździe oraz wysepki i ruch wstazkowy
Tylko gdyby ci wyrzej ustawieni nie kradli jak do tej pory to gospodarka by szła na całości do przodu !! Smiechu warta Warszawa ze stacjami metra glisno mowili otym a cyrk z budowa… jestem Ślązakiem i chcialbym jak najwiecej takich inwestycji unas.
Trzeba będzie mieć amfibię.
A co z ew. wodą która tam kiedyś płynęła i teren jest wątpliwy.?
Tabloidyzacja nagłówków, szkolenie nr 1. Unikamy słów „podobno, chyba”. Jak nie jesteśmy czegoś pewni, to kończymy znakiem zapytania, np:
gliwicki tunel bardziej zaawansowany technologicznie, niż ten w Katowicach?
Mam nadzieję, że pomogłam:P
Z pewnością dlatego jest tak w Niemczech, że Niemiec nigdy nie napisałby takiego komentarza. Jakoś tylko my Polaczki nie umiemy być dumni,że jest – jest jeden na Śląsku,ale nasz, najlepszy!!!Wszystkie inne narodowości są do przodu jak nie w bogactwie, jak nie w postępie to z pewnością w poczuciu dumy, wartości narodowej i przyzwoitości,że w swoje gniazdo się nie s…..a …..
no oczywiście że tak, my myślimy że Niemcom dorównujemy jak oni mają to już kilkadziesiąt lat
100Lat za murzynami w Niemczech a przykladowo Monachium jest taki tunel na kazdym kroku i sa juz XXX lat. Dobrze chiciaz ze powoli idziemy do przodu…
Gliwice tactic upgrade 😀
Taa. Podobno. I tego się trzymajcie. 😀
679 lamp sodowych, wentylacja, nic tylko przynieść donice, ziemię i pestki ^^
bedzie tak zaawansowany jak w Norwegii 🙂
Będą fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości, 2 fotoradary straży miejskiej i pewno 2 ITD!!!! Tyle planów miejskich. Poza tym ma być pięknie jak w kościele. Nie mogę się doczekać pierwszej jazdy. Pozdrawiam.
Bardzo ciekawy przykład. Taki znikąd i w ogóle.
493 metrów
gg wp
A jaka długość tunelu jest?
i mamy dzięki temu najdroższy w wykonaniu parking powyżej 🙂
Czas wyjść z domu :p
DTS pod gliwicami 🙂
A gdzie to? :p
Oby nie
już się nie mogę doczekać łutututu 😀
bo ten w katowicach jest starej daty dlatego jest taka różnica heh
będą progi zwalniające 😉
a bedzie tam jakiś fotoradar?