20 marca br., o godzinie 20:24 oddano do ruchu gliwicki odcinek Drogowej Trasy Średnicowej. Gliwicka część DTŚ została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy z nich – G1 – przebiega od granicy z Zabrzem do ul.Kujawskiej, jego długość wynosi 2,8 km.Drugi – G2 – to odcinek od ul.Kujawskiej do DK-88 i liczy on 5,6 km.

DTS 1

W ciągu drugiego odcinka wybudowano tunel o długości 493 m. Miejsce to monitorują przez całą dobę pracownicy Centrum Sterowania Ruchem w Zarządzie Dróg Miejskich w Gliwicach. Tunel wyposażony jest w pełni w systemy zabezpieczeń, urządzenia wentylacyjne i oddymiające, a także oświetlenie i monitoring. System wideodetekcji zainstalowany w tym miejscu umożliwia przede wszystkim gromadzenie danych o ruchu drogowym i pozwala na automatyczne wykrywanie zdarzeń.

Oznakowanie pionowe i poziome Drogowej Trasy Średnicowej zostało wykonane zgodnie z najnowszymi technologiami. Na trasie znajdują się znaki zmiennej treści, na których w zależności od aktualnej w danej chwili sytuacji na drodze, można wyświetlać informacje o wypadkach czy innych utrudnieniach w ruchu. W ciągu DTŚ obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h lub 70 km/h. W razie konieczności, doraźnie, na tablicach zmiennej treści wyświetlane będą inne ograniczenia prędkości.

TUNEL

źródło i foto: ZDM Gliwice

21 KOMENTARZE

  1. Jest kilka zjazdow z DTŚ a kazdy jest oznaczony 》centrum《
    Moze by tak nazwac zjazd nazwą ulicy: tak jak np w Katowicach?

    Druga sprawa: od Portowej jest zjazd 》onkologia, dworzec pkp, dworzec bus《 Po co jechac przez na pkp/ bus przez onkologie zapychając centrum miasta i przejazd obok parku Chopina?

  2. Fakt przekraczają. Ale z drugiej strony moim zdaniem 70 km/h to lekka przesada. Wydaje mi się, że spokojnie i bezpiecznie można by się tam poruszać z prędkością 90 km/h. Zgodzę się zaś z tym, że prędkości ekspresowe i autostradowe to zdecydowanie przesada. A może warto byłoby dopuścić prędkość 90 km/h poza godzinami szczytu? W końcu w dużej części na DTŚ w Gliwicach mamy znaki zmiennej treści.

  3. Co z tego skoro większość kierowców nie przestrzega ograniczeń prędkość? Wielu traktuje DTŚ-kę jak drogę ekspresową, a niektórzy wręcz jak autostradę.

  4. Znaki o zmiennej treści mają osobną definicję w przepisach i jest dopuszczalna zmiana tła znaku na czarne.

  5. Z ciekawości przejechałem sie DTŚ-ką w kierunku ul. Portowej, gdzie DTS-ka kończy się rondem. Cały czas są ograniczenia do 70km/h a przed rondem wychamować trzeba praktycznie do zera. Brak tam WYRAŻNEGO ograniczenia prędkości do np. 50km/h i WYRAŹNEGO oznakowania. n

  6. Krzysztof Ruciński A martwe przepisy nadal są i naginanie ich vide 90% błędnie oznakowanej SPP w Gliwicach- dlaczego w jedną stronę mamy się dostosować, „bo mała różnica”, a w drugą nigdy to tak nie działa?
    Są przepisy to je stosujmy.

  7. Cha. Chyba mamy inne zdanie o pomyślunku. Od takich krajowych „dostoswań” spada prezydencki samolot, prezydenca limuzyna ląduje w rowie. Gratuluję. Ciekawe jak się będzie bronił ktoś kto niedaj, spowoduje tam wypadek .

  8. Zgodnie z kodeksem drogowym znak ograniczenia prędkości to biała okrągła tarcza z czerwoną obwódka i czarną liczbą. W tym przypadku na białym tle czarne „30”.

  9. Fajnie to wygląda. Tylko jak to się ma do kodeksu drogowego. Widoczne na zdjęciu dwa znaki drogowe muszą mieć białe tło. Znak ograniczenia prędkości to biała okrągła tarcza
    z czerwoną obwódką i czarnym liczbowym oznaczeniem prędkości. W tym przypadku czarne „30” na białym tle.

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here