Blisko dwa tygodnie temu śląsko-dąbrowska Solidarność informowała o niepewnej sytuacji gliwickiego zakładu Newagu, który produkuje nowoczesne lokomotywy Dragon i Griffin. Mówiono, że w ramach planowanych przekształceń w spółce zakład w Gliwicach najprawdopodobniej zostanie zlikwidowany, a jego produkcja przeniesiona do Nowego Sącza. Gdyby ten czarny scenariusz się ziścił, pracę może stracić ponad 350 osób. 

W sprawie interweniowało Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach. Wystąpiło z apelem o podjęcie rozmów dotyczących sprzedaży gliwickiego zakładu Newagu na rzecz jednej ze spółek PKP. Miała to być recepta na utrzymanie produkcji nowoczesnych lokomotyw na Śląsku i przede wszystkim miejsc pracy.

W ocenie prezydium WRDS takie działania byłby również korzystne dla Grupy PKP ze względów finansowych i logistycznych oraz znacząco wzmocniłoby potencjał spółki. 

Zwróciliśmy się do PKP o ocenę tego pomysłu. Wydaje się, że inicjatywa WRDS spaliła na panewce. Z odpowiedzi rzecznika spółki jasno wynika, że nie mają możliwości, by zaangażować się w te sprawę.

Działania spółek Grupy PKP wynikają z dokumentów i strategii rządowych i skupiają się na takich celach jak m.in. zarządzanie liniami kolejowymi, dworcami i innymi nieruchomościami, prowadzenie ruchu pasażerskiego oraz towarowego. Produkcja taboru kolejowego nie mieści się w zadaniach Grupy PKP. Spółki z Grupy nabywają tabor na rynku oraz remontują go na zasadach przetargów i zamówień publicznych. – przekazała portalowi Dzisiaj w Gliwicach Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP S.A.

foto: Newag

Chcesz być na bieżąco? Polub nas na Facebooku!

 

9 KOMENTARZE

  1. Panowie, zobaczcie sobie informacje z dzisiaj, ze rząd przekaże 2 mln PESIE na rozwój GAM w ramach projektu Luxyorpeda 2. :/ A Nwagowi nie można pomóc. Są równi i równiejsi, dziekuje, dobranoc.

  2. Zaczynacie się spierać o to, która firma jest polska a która nie, czy trzeba jej pomagać, czy też nie ? A pomyśleliście chodź raz co może być przyczyną ? PKP jak sama nazwa wskazuje Państwowe, a co państwowe to zadłużone. PkP i tak nie dopłaci, bo nie ma z czego. Ponadto władze miasta powinny pomyśleć o obniżeniu podatków dla polskich firm, by one mogły zacząć konkurować z obcym kapitałem, a nie jak jest to od 25 lat coraz to większe ograniczenia i podatki. Zacznijcie dostrzegać, złe strony socjalizmu…

  3. No przecież niech nie pomagają obcemu kapitalowi. Newag to nawet tak z niemiecka brzmi. Polska tylko PESA i tylko jej należy pomagać. A czy już wspomniałem że PESA robi najlepsze pociągi- polskie Pendolino

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here