Od 1 lipca zapłacisz miastu za swoje śmieci

Od 1 lipca 2013 roku zacznie obowiązywać nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi!

Zgodnie z przepisami niniejszej ustawy od 1 lipca obowiązki związane z gospodarką odpadami komunalnymi oraz organizacją ich odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przejmie Miasto Gliwice. Dotychczas to właściciele nieruchomości decydowali jaka firma odbierała śmieci, teraz wybór należy tylko i wyłącznie do gminy.

Właściciel nieruchomości zamieszkałej, czyli takiej nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy będzie uiszczał opłaty z tytułu odbierania odpadów komunalnych na rachunek Miasta Gliwice. Od 1 lipca mieszkańcy budynków jednorodzinnych oraz zarządcy nieruchomości wielorodzinnych nie będą już zawierali umów z przedsiębiorcami odbierającymi odpady komunalne. Obowiązki te przejmie Miasto Gliwice poprzez wybór w drodze przetargu wykonawcy świadczącego usługi w tym zakresie. Właściciele nieruchomości zamieszkałych, posiadający zawartą umowę  z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne na okres dłuższy niż do 30 czerwca 2013 r. muszą rozwiązać umowę tak, aby przestała ona obowiązywać z dniem 30 czerwca 2013 r. 

Sytuacja ta nie dotyczy lokali użytkowych, instytucji oraz firm. W tym przypadku należy korzystać z dotychczasowej umowy lub w przypadku nowych firm zawrzeć umowę z przedsiębiorcą posiadającym wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Wykaz podmiotów świadczących usługi na terenie miasta Gliwice dostępny jest na stronie Urzędu Miejskiego w zakładce Usługi komunalne: http://bip.gliwice.eu/informacje_publiczne/uslugi_komunalne

Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym zostaną podzielone na dwie stawki. Mieszkańcy segregujący odpady będą korzystać ze stawki niższej natomiast mieszkańcy nie segregujący odpadów będą obciążeni wyższą stawką za wywóz odpadów.

Obecnie trwają prace nad przygotowywaniem projektów uchwał dotyczących: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty, wzoru deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Informacje o wyborze metody, wysokości opłaty i wzorze deklaracji zostaną podane do publicznej wiadomości zaraz po podjęciu uchwał oraz w miarę możliwości dostarczone właścicielowi nieruchomości.

W dniu 13 grudnia 2012r. została podjęta Uchwała Nr XXVIII/513/2012 Rady Miejskiej w Gliwicach w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Gliwice uwzględniająca zapisy nowej ustawy. Ponadto podjęto również Uchwałę nr XXVIII/514/2012 Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia 13 grudnia 2012r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

(UM)

Media Społecznościowe

0FaniLubię
3,912ObserwującyObserwuj
0SubskrybującySubskrybuj

Nowe informacje